6 Şubat 2013 Çarşamba

İyi Ürün, Olmayan Pazarlama

Ferrero'nun Nutella'sı pazar lideri.Marketlerde gördüğümden daha çok bloglarda, websitelerinde, twitter, facebook, tumblr gibi online platformda duyguları anlamlandırmaya çalışan yazılarda karşıma çıkıyor.

Kızlar depresyon derecelerini anlatmak için, erkekler kızları tasvir ederken bir fındık kremasını kullanıyor. 

Çok uzun bir geçmişi yok Nutella'nın ülkemizde.
İkamesi sayılabilecek bir çok alternatif varken kıvam ve tat olarak hiçbiri yakınına yaklaşamıyor bence, Sarelle hariç. Çocukluğumuzdan beri Sarelle hayatımızda.

Ürün çeşitliliği, ambalaj boyutları açısından baktığımda, Sarelle söz sahibi olabilecekken, aklımdan geçenler "Çok iyi ürün, ama hani reklamı hani pazarlaması" şeklinde oluyor.

Minik cam kavanozları son derece şirin. Bitter ve şekersiz seçeneklerinin olması şahane.
Bu kategoride çok karşımıza çıkmayan türde sonuçlar bunlar aslında.
Müşteri çeşitliliği seviyor sonuçta.
Yine Sarelle markasının "Sarelle Duo Gofret" ürünü var ki, kesinlikle çok beğeni alacak bir çikolata-gofret.FMCG'de bulunmuş biri olarak ektra dikkat ederim, marketlerin bu reyondaki ürünlerine.

İnanın en ufak dikkatimi çekmişliği yoktu bu ürünün.
Taa ki dün derste hocamızın bize ikram için getirdiği poşetten kendileri çıkana kadar.

Bikaç çeşit ürün vardı poşetin içinde, en sona ben kaldığım için seçme hakkımda olmadı, burun kıvırarak açtım paketi.

Aman allahım o ne lezzet!
Bu grupta tattığım en güzel ürün derim hiç kuşkusuz.

Ür-ge yapmış yapmasına ama, tüketicinin satın alma dürtülerini kim düşünmeli?
Bu ürünü albenili hale kim getirmeli?
Güzel yada kötü, damak tadına göre değişebilmesi mümkün olan kavramlar.  Bu kavramları ürün ile eşleştirebilmeleri için tüketiciye bir şans verilmeli. Tanışma ortamı yaratılmalı.


Deneyin, bakalım sevecek misiniz?

Facebook'ta Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder