5 Şubat 2013 Salı

Gratis ve Mağaza Müşteri Yaklaşımı

Huyum kurusun, bir gün makyaj videoları izlemekten öleceğim diye korkuyorum.
Sadece izlesem iyi, orada kullanılan ürünleri araştırıyorum, tek tek bloglara bakıyorum, nerede satılıyormuş buluyorum. 

Ebay.com'da bu anlamda aslında yurtdısı alışverişlerde en çok kullandığım site. Kozmetik yasağı tabikii beni de vurdu ancak yurtdısına cıkan tanıdıklara kargolayarak sorunu çözmeye çalışıyorum.Kullananlar bilecektir, The Balm markası da Gratis ile geldi ülkemize. 
Tanıştık, drug store markası olarak da çok sevdik kendilerini.Kişisel bakım, kozmetik, ev, bebek, atıştırmalık ve aksesuar ürün grupları mevcut. 

Gratis ile seviyeli ilişkim The Balm ve Essence markaları ile başladı. Kredi kartı ekstrelerimi kontrol ettikçe fark ettim ki bu seviyeli ilişki çoktan yüzgöz mıncık mıncık bir ilişkiye dönüşmüş bile.Her alışverişe çıktığımda her önünden geçişimde bir şeyler almışım mutlaka.

Bunu da o kadar kanıksamışım ki, bana sorsan "yani arada uğruyorum" falan derim.Şuanda 100'ü geçkin mağazası var, hedefleri ise 500 mağaza.
Son derece ilgili, yardımcı güler yüzlü hizmet sunan personel aynı zamanda müşterinin alışverişini de takip ile kısıtlamıyor. 

Pazara 2009 yılında giren Gratis için başarılı yakaladı desek sanıyorum ki yanlış olmaz.
Personellerini nasıl seçiyorlar  ne gibi aşamalardan geçiriyorlar yada eğitim politikaları nedir bilmiyorum ama Gratis hiçbir mağazasında beni şaşırtmadı. Olumsuzluk yaşamadım mı, tabii ki de yaşadım. 


The Balm markasının özellikle allık grubunda ambalaj sorunu var. Sorun demek çok doğru olmamakla beraber ürünler çok hassas. Taşımaya kesinlikle uygun değil. 
Yardımcı olan personel ürünü satarken kapalı ambalajı açıp kırık-hasarlı olup olmadığını kontrol ediyor ürünün. Zira benimkinde de bir problem yoktu. 
Eve geldiğimde ürünümü açtığımda ortadan ikiye kırılmış olduğunu gördüm, muhtemelen çantamda bir yere çarpmış.Mağazaya aslında biraz da merakımdan gittim hemen, durumu anlattım, ürünü kontrol ettiğimi o zaman bir sorun olmadığını ama yinede bu kadar hassas olup olmadığını sordum. Ürün ile ilgili geri dönüşümü ileteceklerini son derece kibar bir dille ilettiler. 

Öyle bir geri dönüş ki bu, 10 tane kırık allık almaya razı olabilirdim o an. Hepsinin bir ikamesi varken müşterilere sadece ilişki ile bağlılık duygusunu yansıtabilirsiniz. Darısı diğer markaların başına...

Hiçbir mağazanın, hiç bir ürünün vazgeçilmezliği yok bu zamanlarda.
Gratis bunu başarmış, müşterisi olarak benim kalbimi kazanmış.

Sevgiler,







Facebook'ta Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder