Sosyal platformların öneminden falan bahsetmeyeceğim.
Zira onbinlerce cümle yazıldı, yazılacaktır da.
Foursquare check in'lerini, yorumlarını feedback alan işletmeler çoğunlukta.
Bir şekilde müşteriye dokunuyor.
Pazarlamada müşteri segmentasyonunu kolaylaştırmak, kişiye özel deneyimler yaşatmak için kullanılan kanallar düşünüldüğünde oldukça zahmetsiz olduğu kuşkusuz.
Büyük pazarlama departmanları, organizasyonlar, PR çalışmalarının noktasal etkilerini anlık yakalamyı mümkün kılacak gözüküyor.
Bugün bir arkadaşımla oturuyoruz, kahvaltı yaptığımız yerde Check in yapıyor, ardından ekliyor, "eski hevesim kalmadı ama yinede kullanıyorum" diyor.
İster sosyal kanallar olsun ister bir ürün olsun; müşteriye bir şey vaad ettiği sürece kullanılıyor.
Ne kadar kullanıyoruz elimizde ki imkanları.
Türkiye'de akım yakalınıyor yakalanmasına ama hep geç kalınıyor, tüketici hep sıkılmaya başladığı anda biz çalışmaya başlıyoruz.

Avm'de beni mağazanıza sokmak için, check in yaptıgımda, bana özel bir kampanya sunmanız gerekebilir, eşimin doğum gününe 1 hafta kaldıgını hatırlatmanız gerekebilir.
Daha önce aldıgım eteğin görselini yollayıp üzerine cuk oturacak bluzun yada ayakkabıyı bana hatırlatmanız çok hoşuma gidebilir.
Tüm bunlara "bana" yapıyor olmanız gerekir ki ben orada oldugumun bilgisini size vereyim, herkesle paylaşayım.
Twitter/ facebook focus grup çalışmalarının yerini çoktan aldı.
Birçok tüketim alışkanlığı bilgisine artık sahibiz. Şimdi bildiklerimizi uygulama zamanı.
Doğru yerde!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder