6 Şubat 2014 Perşembe

Yan ürün satışı

 Perakende sektöründe ana ürün gruplarının yanı sıra, adetsel hacmi büyük olan bir de yan gruplar vardır. 

 Çoğu tüketici bu ürünleri ihtiyacı olduğu için değil alışveriş sırasında görüğü için satın alır.

"Görmek-almak" bütünlüğü algılar doğrultusunda oluşur, tüketici ihtiyacını anımsar, dolayısı tüketici ürünü net bir şekilde görmelidir. 

Bir markete girdiniz, alışverişinizi yaptınız, kasadasınız, kenarda dondurma gördünüz, alırsınız. Sakız, çikolata gördünüz alırsınız, kolay ulaşılabilir ve kolay tüketilebilir malların alış kararının verildiği en son nokta olan kasaya yakın olması çok önemlidir. 

Tekstil perakendesinde çorap, toka, aksessuar gibi mağaza fiyat ortalamasının altında olan ürünler zaten mağazadan ürün alan müşteriye yakın olduğunda tüketim dürtüsünü körüklüyor. 


Hazır giyimdeki yan ürünler:

- Fiyatı avantajı olması dahi çoklu ürünler daha çok satıyor. 
- Renk çeşitliliği olam ürünler daha çok satıyor.
- Tüketicinin beğenisinden çok satış personelinin önerisi etkili.
- Mark up bazında bakıldığında mağaza fiyat ortalaması yüksek olan mağazalarda bu tür yan ürünlerin getirisi beklenilenin çok üzerinde sonuçlar verebiliyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder